030-289 0444 | Buiten kantooruren: 088-130 9670
Informatie over medicijnen

Informatie over medicijnen2019-02-11T15:07:40+00:00

Farmacotherapeutisch kompas

Het Farmacotherapeutisch Kompas van het College voor zorgverzekeringen biedt informatie over in Nederland verkrijgbare geneesmiddelen. Alle geneesmiddelen zijn voorzien van duidelijke voorschrijf- en toepassingadviezen. De website is primair bestemd voor artsen en apothekers en degenen die voor deze beroepen worden opgeleid.
Op deze website vindt u op verschillende manieren informatie. U kunt gericht zoeken op stof- of merknamen van geneesmiddelen of op indicaties/diagnoses. U kunt zoeken in specifieke geneesmiddelenteksten of in achtergrondinformatie.

Bijwerkingen Medicijnen

Het Nederlands Bijwerkingen Centrum Lareb is het nationale meldpunt van bijwerkingen van geneesmiddelen in Nederland. Doordat alle meldingen op één centraal punt worden verzameld, kan Lareb de veiligheid van geneesmiddelen in Nederland bewaken. Het is belangrijk dat zoveel mogelijk bijwerkingen ook daadwerkelijk worden gemeld!
U kunt op de website van Lareb als gebruiker van geneesmiddelen een bijwerking bij Lareb melden. Uiteraard wordt alle informatie die u aan Lareb stuurt strikt vertrouwelijk behandeld.
Wanneer u andere ervaringen (geen bijwerkingen) met het geneesmiddel wilt melden, kunt u terecht bij het Meldpunt Medicijnen van DGV. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan problemen met de verpakking of bijsluiterteksten.

Warning: Undefined variable $link in /data/www/huisarts-nwplb.nl/www/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/page.php on line 116 Warning: Undefined variable $before in /data/www/huisarts-nwplb.nl/www/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/page.php on line 116 Warning: Undefined variable $after in /data/www/huisarts-nwplb.nl/www/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/page.php on line 116 Warning: Undefined variable $class in /data/www/huisarts-nwplb.nl/www/wp-content/themes/Avada-Child-Theme/page.php on line 116