030-289 0444 | Buiten kantooruren: 088-130 9670
homepage header
Klachtenregeling Huisartsen Nieuw Plettenburgh

Klachtenregeling Huisartsen Nieuw Plettenburgh

Home/display-homepage-praktijknieuws/Klachtenregeling Huisartsen Nieuw Plettenburgh

Niet tevreden? Praat erover met ons

Wij vinden het als huisarts maar ook als doktersassistent, praktijkondersteuner en andere praktijkmedewerker belangrijk om u zo goed mogelijk te helpen. Als u niet tevreden over ons bent of als u vindt dat iets beter kan, dan horen wij dit graag. Laat ons weten waarom u niet tevreden bent dan kunnen wij proberen uw probleem of klacht op te lossen.

U kunt per email (info@huisarts-nwplb.nl), per post of gewoon mondeling met Ć©Ć©n van de medewerkers een klacht of een tip of andere opmerking doorgeven. We komen er altijd bij u op terug wanneer u aangeeft dat u een klacht heeft over de praktijk of een persoon.

Vindt u dit lastig of komt u er met ons niet uit? Dan kunt u uw klacht vertrouwelijk bespreken met een klachtenfunctionaris van skge.

Komt u er met ons niet uit: klacht indienen bij skge
De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en onpartijdig en kan samen met u naar een oplossing zoeken, zoals bemiddelen tussen u en uw huisarts of waarnemend huisarts. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Wilt u hulp van een klachtenfunctionaris? Vult u dan het klachtenformulier in op de website van skge.
U kunt ook eerst bellen naar 088 0229190. Het is bij contact met skge wel van belang dat u aangeeft over welke zorgverlener uw klacht gaat.

Stuurt u liever uw klacht per post? Dan is het belangrijk dat u een duidelijke omschrijving geeft wanneer en waar de gebeurtenis plaatsvond, over wie u een klacht heeft en waarom u niet tevreden bent. Vergeet u niet uw naam, adres, woonplaats en telefoonnummer te vermelden. U kunt uw klacht sturen naar:

skge, Postbus 8018, 5601 KA Eindhoven
Voor vragen kunt u bellen naar 088 0229100.

Geschilleninstantie
Als u er ook met hulp van de klachtenfunctionaris echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (een (voormalig) rechter), uit leden namens de patiƫnten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris (jurist). De uitspraak van de geschilleninstantie is bindend.

Meer informatie vindt u in de folder in de wachtkamer en op www.skge.nl.